قله دراک

سفرنامه صعود به قله دراک

تاریخ: ۱۳۷۲/۰۲/۱۰

این برنامه که با بچه های گروه واحد آموزش طرح کاد به اجرا در آمد در صبح جمعه روز فوق با جمع شدن کلیه اعضای شرکت کننده  و تعدادی مهمان از طرف  پرسنل کارخانه سیمان شروع شد. قرار ساعت ۰۶:۳۰ صبح بود که با کمی تاخیر ساعت ۰۷:۰۰ جلوی کارخانه سیمان و از طرف خیابان کناری آن به سمت  باغ دهقان حرکت کردیم؛ پس از وارد شدن به باغ و ادامه راهپیمایی به دره کلبه کل علی رسیدیم و با آرامی شیب را تا کلبه به پایان رساندیم و پی از رسیدن به کلبه در ساعت ۰۹:۱۰ بساط صبحانه را پهن کرده و صبحانه  دلچسبی را نوش جان کردیم، هوا بسیار خوب بود.

تعدادی کوهگرد و تعدادی افراد بی بند وبار نیز در آن محیط بودند که وجودشان کمی از لذت کوه را کم می کرد. پس از صرف صبحانه در ساعت ۱۰:۱۰ حرکت به سمت آغل  را شروع کردیم و بعد از بالارفتن از دره این بار کمی به سمت راست و مستقیم ادامه مسیر دادیم که مسیری بسیار جالب و دیدنی محسوب می شد و سربالایی کمتری داشت. پس از یک ساعت راهپیمایی به آغل رسیدیم و بعد از اندکی استراحت به سمت چاه راه افتادیم. با بالا رفتن از یک شیب و چند مارپیچ رفتن به شیب آخر رسیدیم که با گذشتن از آن شیب به دو راهی قله و چاه رسیدیم کوهستان بسیار شلوغ بود اهالی که برای کندن موسیر، سیرموک، قارچ، بن سرخ و جاشیر آمده بوند، بعلاوه کوهگردهای معمولی . به هر حال باکمی تامل و جدا کردن اکیپ قله،  به سمت چاه حرکت کردیم. به علت تازه کار بودن کلیه اعضا صلاح را در این دیدیم که به سمت قله حرکت نکنیم و به طرف چاه برویم ولی به علت مشتاق بودن اعضای مهمان اکیپ قله در ساعت ۱۲:۳۰ به سرپرستی محمد ذکاوت  به سمت قله رفتند و بقیه به سمت داخل دره و چاه سرازیر شدیم.

پس از پهن کردن زیراندازها، استراحت در زیر آفتاب چاه دلچسب بود البته به علت حضورعشایر ها و گوسفندها که برای خوردن آب، بکر بودن کوهستان از بین رفته بود. پس از گذشت حدود  ۵/۲  ساعت و دلشوره ای برای ما،  بچه ها ساعت ۱۵:۰۰ از قله برگشتند و پس از صرف نهار همگی از طرف دره معدن به پائین رفته و در ساعت ۱۸:۳۰ جلوی باغ دهقان بودیم و پس از رسیدن به کارخانه ی سیمان  به سمت منزل حرکت کردیم.

این برنامه در این فصل با وجود آب و هوای خوب به لحاظ شلوغی بدرد نمی خورد.

اعضای شرکت کننده در این برنامه ۶ نفر بودند.