سفرنامه تنگ سرخ یاسوج

تاریخ: ۱۳۷۲/۰۶/۱۵

برنامه یک و نیم روزه

یکی دیگر از برنامه های تفریحی اداره ارشاد به صورت یک و نیم روزه به اجرا گذاشته شد.

بعد از ظهر  روز پنج شنبه همگی در جلوی اداره سیر و سیاحت جمع شدند و در ساعت ۱۳:۱۵ به سمت فلکه قصردشت و نهایتا” جاده اردکان ادامه مسیر دادیم. توقف کوتاهی در جلوی منزل ساسان داشتیم  که اگر کسی آب یا کار دیگری داشته باشد انجام دهد. پس از حرکت به سمت سپیدان به سمت جاده یاسوج تغییر مسیر داده و وارد جاده یاسوج شدیم، البته با هماهنگی های ناقصی که برای چادر از هلال احمر انجام داده بودیم و با وجود رفتن به هلال احمر بدون گرفتن چادر به سمت تنگ سرخ حرکت کردیم.

خوشبختانه دو عدد چادر داشتیم که یکی ضد باران و بزرگ بود. پس از رسیدن به تنگ سرخ همگی پیاده شدیم و اتوبوس نیز که از شهرداری گرفته بودیم لطف کرد و تا آنجایی که شد پایین آمد. پس از کول کردن وسایل و پیدا کردن مکان مناسب جهت چادرها و شب، چادرها را برپا کردیم که بعلت طوفانی شدن ناگهانی منطقه چادرها همگی از زمین بلند شد. پس از خوابیدن طوفان که باعث ناراحتی همه شده بود؛ چادرها را درمکان بسیار خوب و محکم مهار کردیم و پس از پایان این کار به سراغ هیزم رفته و همگی با همکاری هم مقدار بسیار زیادی هیزم جمع آوری کردیم. با نزدیک شدن شب و تاریکی، بساط چراغ روشنایی را تهیه دیدیم که متاسفانه بعلت خوردن ضربه به دستگاه تبدیل ولتاژ نتوانستیم که از نور مهتابی استفاده کنیم و تنها کفایت به نورلامپ های ۶ ولتی شدیم .

بعد از برپایی آتش همگی بساط شام را ردیف کردند و پس از صرف شام در اطراف آتش حلقه زدند.  که پس از شادی و بحث های مفید و خسته شدن یکی یکی بساط خواب را ردیف کردند و خوابیدند. چادرها مخصوص خانم ها و بچه ها و آقایان نیز بیرون بودند که به علت وجود هوای بسیار خوب اکثرا” بیرون در کنار آتش شب را به صبح رساندند.

صبح همگی اظهار داشتند که شب خوبی بوده ولی تاصبح نخوابیدند. به هر حال پس از صرف صبحانه و ردیف کردن کارها و وسایل ها برنامه راهپیمایی به سمت داخل تنگ راه انداخته و در ساعت ۱۰:۳۰ اکثر شرکت کنندگان به سرپرستی ساسان کاوه بازدید را شروع کردند و پس از بازدید این افراد که تا ساعت ۱۳:۳۰ به طول انجامید؛  همگی با همکاری هم غذاها را گرم کرده و نهار یکپارچه ای را درکنار  همدیگر صرف کردند. محیط بسیار سالم و تمیز بود و همه صمیمانه با هم همکاری داشتند. پس از صرف نهار و استراحت جمع آوری وسایل ها شروع شد و نهایتا” در ساعت ۱۷:۰۰ عزم بازگشت کردیم. پس از سوار شدن و حرکت به سمت شیراز توقف کوتاهی جهت صرف بستنی در اردکان داشتیم  و در ساعت ۲۰:۰۰ شب به شیراز رسیدیم.