دریاچه برم فیروز

سفرنامه دریاچه برم فیروز

تاریخ: ۱۳۷۲/۰۶/۱۲

هدف: صعود به ارتفاعات و دریاچه

طبق روال برنامه های تور یک روزه همگی در جلوی اداره جهانگردی جمع شدند. بعلت تاخیر یکی از مینی بوس ها برنامه با تاخیر در ساعت ۰۶:۳۰  شروع شد و پس از سوار کردن اعضای خانواده جمالی  در نزدیکی حسین آباد  نهایتا” در ساعت ۰۷:۰۰  به سمت جاده سپیدان حرکت کردیم. این برنامه بعلت داشتن راهپیمایی ۲ ساعتی با حضور اکثر افراد جوان و بیشتر خواهران برگزار شد و بعلت وجود مکان خوب و بودن دریاچه و برف در این فصل،  استقبال زیادی از این برنامه شد.

در ساعت  ۰۹:۰۰  پس از وارد شدن در جاده کمر در کنار جاده  و زیر درختان  بساط صبحانه را پهن کردیم و پس از صرف صبحانه به سمت منطقه سه چاه حرکت کردیم. جاده پناهگاه مسدود بود و به همین علت  در ساعت ۱۰:۲۰ راهپیمایی را از منطقه سه چاه شروع کردیم. پس از رسیدن به پناهگاه به سمت چپ تغییر مسیر دادیم و نهایتا” پس از گذشتن از سربالایی تیزی به درون دشت سر سبزی رسیدیم. بعد از گذشتن از این دشت که شیب ملایمی داشت  نهایتا”کوه برم فیروز  پدیدار شد و پس از طی این شیب که بعلت زیگزاگ رفتن چندان مشکل نبود به روی کوه برم فیروز سوار شدیم و در ساعت ۱۳:۲۰ پس از کمی راهپیمایی به دریاچه رسیدیم بلافاصله بساط نهار را پهن شد و همگی نهار را درزیر آفتاب و در هوای خنک صرف  کردند.

با هماهنگی بین کلیه شرکت کنندگان و بعلت نبودن آب جهت خوردن،  تعدادی برف های اطراف دریاچه را آورده و درون ظرف ها ریخته و نهایتا” به آب تبدیل کردند و با این وسیله مسئله کمبود آب که بسیار مورد اهمیت بود حل شد. پس از تفریح و استراحت در کنار دریاچه که بسیار دلچسب بود در ساعت ۱۶:۰۰ به سمت پائین راه افتادیم. بعلت بودن افرادی که اولین بار در این برنامه ها شرکت کرده بودند و آمادگی نداشتند مسیر برگشت را از بین ( کلبه زنبوری )  و پناهگاه که شیب کمتری داشت را انتخاب کرده و پس از گذشتن از دره ای به سمت پائین امتداد داشت وارد جاده ی مالرویی که به سمت چپ تمایل داشت رفته و تا چشمه بسیار خوبی که در امتداد جاده بود در ساعت ۱۷:۰۰ رسیدیم. پس از کمی استراحت و خوردن آب بسیار خوب و تمیز به سمت پائین حرکت کردیم و نهایتا” در ساعت ۱۸:۳۰ در ۲ کیلومتری سه چاه به جاده رسیدیم و پس از آمدن کلیه شرکت کنندگان به سمت شیراز حرکت کردیم و در ساعت ۲۱:۰۰ با رسیدن به جلوی اداره جهانگردی برنامه به پایان رسید.

این برنامه باید در خردادماه به اجرا گذاشته شود که احتمالا” سرد می باشد و احتمالا” درتیر ماه هم خوب است.

اعضای شرکت کننده در این برنامه  ۱۰  خانواده بود.