دره اناری

سفرنامه دره اناری – منطقه اکبرآباد کوار

تاریخ : ۱۳۷۰/۰۹/۱۵

طبق روال گذشته در چهار راه پارامونت جمع شدیم و در ساعت ۶:۳۰۰ دقیقه به سمت فلکه ولی عصر حرکت کردیم. بعد از سوار شدن اتوبوس واحد به سمت کوار حرکت کردیم، در میان راه به دو راهی کوار و جهرم  رسیدیم وپیاده شدیم و به سمت اکبرآباد کوار با نیسان حرکت کردیم.  بعد از رسیدن به دره های اکبرآباد  که اکثر آنها دارای چشمه هستند و گذشتن از دره آب ریزک به روستای (هنگو ) رفتیم و به دره آب اناری یا دره اناری که کمی بالاتر از این روستا قرار گرفته رسیدیم. این دره قبل از دره قصر قباد می باشد و در سر تنگ نیز یک کلبه کوچک در سمت راست وجود دارد که نشانه خوبی از نزدیک می باشد.

ساعت ۰۷:۴۵ به این دره رسیدیم و بعد از گذشتن از مرغداری که در اول آن بود به ابتدای دره رسیدیم، هوا بسیار خوب و ابر سیاهی منطقه را فرا گرفته بود، هوا خیلی خنک بود اما با راه رفتن هوا خوب شد و تقریبا گرم شدیم. در سمت راست دره حدود ۳ کیلومتر به سمت جلو یک چشمه وجود دارد، درون یک غار که درون آن  ظرف های گلی یا سیمانی قرارداشت و قطره قطره آب از سقف غار به سمت پائین می ریخت.

پس از صرف نهار و مدتی نشستن  در ساعت ۱۳:۰۰  به سمت داخل دره حرکت کردیم. پس از گذشت زمانی چند داخل تنگ باریکی شدیم که بهترین جا برای اطراق کردن بود و بعد از پهن کردن بساط و جمع کردن هیزم و برپایی آتش تعدادی از بچه ها به سمت دیواره حرکت کردند و تعدادی هم روی سنگ کار کردندو من با تعدادی از بچه ها بساط آتش و چایی را برپا کردیم. من که حوصله دیواره را نداشتم؛ البته بچه ها من را وادار کردند که مقداری روی دیواره کار کنم ولی اکثر وقت را در کنار آتش گذراندم. پس از آمدن بچه ها در ساعت ۱۲:۳۰ نهار را خوردیم و بعد از استراحت کمی به سمت پائین حرکت کردیم.  ساعت  ۱۵:۰۰ بعد از رسیدن به چشمه اول به سمت جاده حرکت کردیم و ساعت ۱۶:۰۰ به جاده رسیدیم و به علت  نبودن ماشین به سمت اکبرآباد راه افتادیم و بعد به کوار تا از آنجا به وسیله اتوبوس واحد به شیراز برویم ولی متاسفانه در کوار خیلی شلوغ بود و همه ی شیرازی های اهل کوار روز پنج شنبه و جمعه خود را در زادگاه خود گذرانده بودند و می خواستند به شهر شیراز بروند و همین باعث شد که ما از ساعت  ۱۷:۰۰ تا ۱۸:۳۰ در صف اقراد با تمدن کوار منتظر بمانیم.

شرکت کننده در این برنامه ۵ نفر بودند.

مرتبط:

سفرنامه آب ریزک

چهارمحال بختیاری _سوئیس ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *