دشت ارژن

سفرنامه دشت ارژن ۵

تاریخ ۱۳۶۹/۰۱/۳۱

ساعت  ۱۵:۰۰ بعد از ظهر طی قراری که از  قبل گذاشته بودیم در محل چهارراه مشیر تو جمع شدیم و یکی  از اعضا به نام بهمن صادقی نیز ماشین لندرور خود را آورده بود. بعد از بستن کوله ها و جا دادن خودمان در ماشین به سمت جاده بوشهر حرکت کردیم.

هدفمان غاری بود که نشانی آن را از یک روستایی گرفته بودیم که در روستای کلانی در اطراف دشت برم بود. پس از رسیدن به تنگ بل حیاط  به سمت  چپ جاده منحرف و جاده خاکی دشت برم را که با تابلو مشخص شده بود دیده و وارد آن شدیم. پس از حدود یک کیلومتر به علت پوشش گیاهی انبوهی که در اطراف وجود داشت هوای بسیار دلپذیری بوجود آورده بود پس از گذشتن از یکی  دو  روستا به منطقه کاملا پوشیده از درخت رسیدیم و پس از گذشتن از یک رودخانه ی بدون آب در خدود ساعت ۳۰/۱۷ بود که به نزدیکی روستای کلانی رسیدیم. در همین جا بود که ماشین ما پنچر شد و مجبور شدیم یک ساعت وقت خود را با پنچر گیری ماشین تلف کنیم.

بعد از رسیدن به روستای کلانی چند سرو بزرگ و قدیمی نشان از قدمت روستا را می رساند. هدف ما منطقه در پناه در پنج کیلومتری این روستا در سمت راست بود که چند عشایر معمولا در این مکان زندگی می کنند. پس از به منطقه در پناه و پرسیدن از عشایرها و گرفتن نشانه غار، وسایل و کوله ها را از ملشین پیاده کرده و به علت تاریک شدن هوا رفتن به غار را به فردا موکول کردیم و شب را در نزدیکی آب انباری که به وسیله بوبه از چشمه به پایین دره انتقال می یافت بسر بردیم. بعداز شام خوردن نیز یک هشت پا را هم که توسط شاهین آورده و سرخ شده بود نوش جان کردیم.

اعضای شرکت کننده در این برنامه ۵ نفر عضو ثابت و یک مهمان بود.

مرتبط:

سفرنامه دشت ارژن ۴

دشت ارژن _طبیعتی بکر در فارس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *