دشت-ارژن

سفرنامه دشت ارژن ۲

تاریخ ۱۳۶۱/۰۲/۰۳

ساعت  ۰۷:۰۰ از طریق جاده شیراز – کازرون  بوسیله مینی بوس عزم سفر کردیم.

مقصد ساحل شرقی دریاچه دشت ارژن در ۶۰ کیلومتری غرب شیراز بود. در ساعت ۰۸:۰۰ از مینی بوس پیاده شدیم و پس از صرف صبحانه در حول و حوش جاده اصلی راهپیمایی را به طرف شرق آغاز نمودیم؛ ابتدای مسیر با شیب کمی به دامنه ارتفاعات میرسد که عبور از این ارتفاعات و رسیدن به سطح سال همراه با بازدید و دیدار درختچه های زیبای زرشک و گل های وحشی بخصوص گل اشک است.

لاله های وحشی چون جام های سرخ برسر عصای سبز ساقه ایستاده اند. در میان این انبوه گیاهان سبز، فارچ های چتری خوراکی تک و توک کنار سنگ ها و یا روی بقایای پوسیده تنه درختان دیده می شد. در طول مسیر عبور بر روی یال که در جهت جنوب انجام گرفت مقداری قارچ خوراکی جمع آوری نمودیم. پس از طی مسیری نسبتا طولانی بر یال سلسله جبال که دائما پستی و بلندی ساختارش هستند. عاقبت جهت صرف نهار در کنار آبشار معروف دشت ارژن بیتوته نمودیم.

پس از صرف نهار و استراحت با در دست داشتن دسته بزرگی از شاخه های گل که از چیدن اشک های مریم و لاله وحشی بود با کوله ای پر از سوخ های گل اشک راه بازگشت را در ساعت ۱۵:۰۰ در پیش گرفتیم. در ساعت ۱۸:۰۰ پس از استراحت و تمدد قوا در محل قریه دشت ارژن توسط یک دستگاه اتومبیل سواری به شیراز مراجعت کردیم.

تعداد افراد حاضر در این سفر جمعا”۴ نفربود که ۱ نفر مهمان برنامه و بقیه اعضای رسمی گروه کوهنوردی آرش شیراز  بودند.