مخمل کوه لرستان

سهم لرستان از صنعت گردشگری ناچیز است

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم لرستان از صنعت گردشگری ناچیز است.

دکتر یحیی ابراهیمی  اظهار کرد: نزدیک ۴۰ سال بوده که به لرستان توجه خاصی نشده است.

وی یکی از مشکلات شهرستان سلسله و دلفان را نبود کارخانجات صنعتی عنوان کرد و با اشاره به اینکه شغل اصلی اهالی این دو شهرستان کشاورزی و دامپروری است، بیان کرد: زیرساخت لازم برای استحصال آب در این دو شهرستان وجود ندارد تا بتوانیم با صنعتی کردن این دو مقوله سطح درآمدزایی این مردم چند برابر شود.

ابراهیمی افزود: علیرغم اینکه روستاهای این شهرستان‌ها آبیاری شدند اما بازهم شاهدیم که برخی مناطق روستایی را با تانکر آبرسانی می‌کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی  مطالبه به حق اهالی این دو شهرستان را آب دانست و با بیان اینکه مردم این دیار با مشکلات جاده‌ای نیز مواجه هستند و در سرمای زمستان جاده بسیاری از روستا بسته می‌شود، تصریح کرد: در شهرستان دلفان ۳۶۰ کیلومتر و در شهرستان سلسله ۱۲۰ کیلومتر جاده خاکی و شوسه وجود دارد.

وی عنوان کرد: حتی در این دو شهرستان جاده‌های بین شهری وضعیت مطلوبی ندارند.

ابراهیمی با انتقاد از اینکه در این شهرستان دو سد تعریف که مطالعات سد ده پهلوان در حال انجام است، اظهار کرد: عملیات اجرایی سد تاج امیر به دلیلی مشکلاتی متوقف شده و چنانچه این موانع مرتفع شوند عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به اینکه استان یکی از پول سازترین صنایع در دنیا گردشگردی است و لرستان به لحاظ داشتن جاذبه و پتانسیل لازم می‌تواند در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشد، گفت: متاسفانه سهم استان از این صنعت ناچیز است و باید با کمک مسئولین بتوانیم صنعت توریسم و گردشگری را در این دیار رونق دهیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

آبشارهای لرستان را بشناسید

آبشار وارک لرستان

دره خزینه _گنجینه تاریخی لرستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *