قلعه پلس

قلعه پلس _یکی از زیباترین قلعه های جهان

قلعه ها به عنوان خاطرات شکوهمند گذشته هنوز پابرجایند و اتفاق هاو رویدادهای بزرگ تاریخی، افسانه ها و داستان های عاشقانه را تداعی می کنند. یکی از بهترین و زیباترین قلعه های دنیا قلعه پلس در رومانی می باشد.

Peles

قلعه پلس، رومانی

قلعه Peles در نزدیکی  شهر Sinaia در رومانی قرار دارد و بعنوان یکی از زیبا ترین قلعه ها یا قصر های رومانی شناخته می شود. قلعه پلس در پایان قرن نوزدهم و ابتدای قرن بیستم احداث شد، قلعه پلس برای پادشاه کارول اول رومانی ساخته شد. قلعه پلس توسط سلطنت رومانیایی تا پایان سلطنت مورد استفاده قرار گرفت. قلعه پلس در آغاز دهه ۱۹۵۰،  به یک موزه تبدیل شد.

سبک معماری قلعه پلس، ترکیبی عاشقانه و الهام گرفته از نئو رنسانس و احیای گوتیک شبیه قلعه نوشوانشتاین در باواریاست. قلعه Peles در داخل آن نیز لوکس است. بازدیدکنندگان قلعه پلسمی توانند ۳۵ اتاق از ۱۵۰ اتاق قلعه را مشاهده کنند که مشتمل بر اسلحه، کلکسیون امپراطوری و سایر اتاقهای مجلل و منحصر به فرد با وسایل گوناگون از نقاط مختلف دنیا است.

یک مجسمه برجسته از شاه کارول اول ساخته رافائلو رومانلی مشرف به محل ورود اصلی است. بسياري از مجسمه های ديگر در این قلعه موجود است که عمدتاً از سنگ مرمر کارارا است که توسط رومانلی مجسمه ساز ایتالیایی اجرا شده است. این باغها همچنين میزبان چشمه ها، کوزه ها، پله ها ، نگهبانان شیرها، مسیرهای مرمر و سایر قطعات تزئینی است.

Peles

آدرس قلعه پلس

قلعه پلس، در شمال غربی شهر سینایا واقع شده است که ۴۸ کیلومتر( ۳۰ مایل) با برازوف و ۱۲۴ کیلومتر( ۷۷ مایل) با شهر بخارست فاصله دارد.

قلعه پلس

ساعات بازدید قلعه پلس

ساعت بازدید از قلعه پلس، به جز دو شنبه ها که قلعه بسته است از ۹ صبح تا ۵ عصر است. این ساعات بازدید توسط وزارت فرهنگ رومانی قابل تغيير است. این قلعه برای نگهداری و نظافت در نوامبر هر سال بسته است.

مرتبط:

سفر به رومانی : جاذبه های گردشگری رومانی

راهنمای کامل اخذ ویزای ترانزیت

تکس فری چیست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *