میبد

میبد میزبان شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی

شهردار میبد با اشاره به برگزاری نشست شهرهای جهانی و روستاهای جهانی صنایع دستی در میبد،‌ از راه‌اندازی موزه شهرهای جهانی صنایع دستی در این شهر خبر داد.

«علیرضا نقوی» از برگزاری نخستین نشست شهرداران شهرهای جهانی با حضور شهرداران این شهرها، فرمانداران روستاهای جهانی صنایع دستی و برخی از مدیران کل میراث فرهنگی چهارشنبه به میزبانی میبد برگزار می‎شود.

وی با بیان این که در سال  ۹۴ شهرهای اصفهان و تبریز شهرهای جهانی صنایع دستی شدند، گفت: پس از آن تاکنون بیش از ۱۴ شهر و روستا از سوی شورای صنایع دستی شناخته شدند، اما استفاده از ظرفیت شهرها و ارتباطات گسترده‌تر آن‌ها فراهم نشده بود.

به گفته‌ی شهردار میبد، این نشست نقطه آغازی برای اعلام موجودیت شهرها و صنایع دستی‌های آن‌هاست که به دنبال تعامل  و ایجاد شبکه‌ای ارتباطی گسترش بازار و توسعه اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که سوق یافتن به سمت اقتصادی با درآمد پاک در شهرها ضروری است، گفت: پویایی اقتصادی شهرها با درآمد پاکی مبتنی بر توسعه صنایع دستی و گردشگری، محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این نشست با حضور معاونان وزیر کشور و میراث فرهنگی همراه خواهد بود و طی این برنامه اولین موزه شهرهای صنایع دستی نیز راه‌اندازی و همزمان نیز دبیرخانه مجمع، فعال و ارائه خدمات آن آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

یخچال میبد _یادگارهای یزد

انتخاب زیلوی میبد به عنوان پایلوت مدیریت نشانه جغرافیایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *