چگونه در دوران کرونا با قطار سفر کنیم؟

چگونه در دوران کرونا با قطار سفر کنیم؟

وسایل نقلیه عمومی مانند قطار مکانی‌هایی پرخطر برای ابتلا و گسترش ویروس کرونا اعلام شده‌اند. متخصصان تاکید می‌کنند که در صورت امکان، استفاده از وسایل نقلیه عمومی را به حداقل برسانید اما گاهی رعایت این توصیه برای همه افراد ممکن نیست.

مسافرت احتمال ابتلا و گسترش کووید ۱۹ را افزایش می دهد. واقعیت این است که شما نمی دانید کدام مناطق امن یا کجا پرخطر است. فرودگاه ها، ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های قطار و داخل وسایل نقلیه همه مکان‌هایی هستند که مسافران از طریق تنفس و تماس با سطوح، می‌توانند در معرض ویروس قرار بگیرند. علاوه بر اینکه رعایت فاصله اجتماعی در این مکان‌ها چندان ممکن نیست. اگرچه تمام شرکت‌های حمل نقل هوایی و زمینی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند اما این واقعیت که محیط‌های عمومی خطرآفرین هستند، قابل انکار نیست.

اگر به هر دلیل ناگذیر به سفر کردن هستید، در صورت امکان از خودرو شخصی استفاده کنید. این شاید ایمن‌ترین انتخاب پیش روی شما باشد. اما اگر سفر با خودروی شخصی برای‌تان میسر نیست و انتخاب شما مسافرت با قطار است، باید نکات بهداشتی ضروری را رعایت کنید.

چگونه در دوران کرونا با قطار سفر کنیم؟

قطارها و پروتکل‌های بهداشتی

با گسترش همه‌گیری کووید ۱۹، همه افراد و سازمان‌ها موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند. در خصوص شرکت‌های قطارهای مسافربری نیز این موضوع صدق می‌کند. آنها در راستای حفظ سلامت مسافران باید اصول بهداشتی لازم را رعایت کنند. از مهمترین نکات، ضدعفونی‌کردن مداوم قطارها در هر روز است. شرکت‌ها موظف هستند جانمایی مسافران را با رعایت فاصله اجتماعی انجام دهند و پیش از ورود از مسافران غربالگری بگیرند. از هر کوپه تنها دو مسافر یا یک خانواده استفاده می‌کنند. تمام خدمه از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند و این لوازم را در اختیار مسافران نیز قرار می‌دهند. ارائه مواد غذایی تنها در بسته‌بندی و رعایت اصول بهداشتی انجام می‌گیرد.

چگونه در دوران کرونا با قطار سفر کنیم؟

مسافران و بهداشت فردی در قطار

با وجود تمام پروتکل‌های بهداشتی که قطارهای مسافربری رعایت می‌کنند، چیزی از مسئولیت شما در رعایت اصول بهداشتی کم نمی‌کند.

– در وهله نخست، اگر علائمی دارید که شما را مشکوک به بیماری کرده است، از سفر به شدت پرهیز کنید. این امر برای سلامت شما و دیگر مسافران بسیار ضروری است

– پیش از ورود به ایستگاه و سوار شدن در قطار ماسک و دستکش خود را بزنید.

– محیط اطراف خود مانند دستگیره‌ها را ضدعفونی کنید چون ممکن است حواستان نباشد و در طول مسیر دست با چشم یا گوش تماس داشته باشد.

– در صورت امکان خوراکی همراه خود داشته باشید.

– از حضور در راهرو و محیط‌های پر تردد اجتناب کنید.

– در صورتی که با شخص دیگری داخل کوپه هستید، پنجره را کمی باز بگذارید تا تهویه هوا انجام بگیرد.

چگونه در دوران کرونا با قطار سفر کنیم؟

نیازهای سفر را پیش‌بینی کنید

علاوه بر تمام نکاتی که باید هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی و در طول حضور در قطار انجام دهید، توجه به این موارد در جریان سفر شما ضروری است.

– اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، به اندازه کافی همراه داشته باشید که در طول سفر نیاز به تهیه کردن آن نداشته باشید.

– استفاده مداوم از ماسک بسیار ضروری است، در طول سفر ماسک بزنید و به تعداد کافی با خود داشته باشید.

– همراه خود به مقدار لازم مواد ضدعفونی‌کننده دست داشته باشید و در دسترس قرار دهید.

– برای سفر خود غذا و آب آماده کنید تا از خرید مواد غذایی و مراجعه به رستوران اجتناب کنید.

– محل اقامت خود را از پیش مشخص کنید. اگر قصد تمیز کردن اقامتگاه مسافرتی خود را دارید، نکات مهم در ضدعفونی کردن محیط را بخوانید و بر اساس آن عمل کنید.

– باید فرض را بر این بگذارید که تمام آنچه در اطراف شماست ممکن است آلوده باشد.

مرتبط:

محدودیت‌های پزشکی برای سفر هوایی چیست؟

در ایام شیوع کرونا چگونه سفر ایمن داشته باشیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *