گردشگری-ورزشی

گردشگری ورزشی چیست؟(بخش هشتم)

در قسمت هفتم گردشگری ورزشی به آنجا رسیدیم که ساخت‌وسازهای بی‌رویه برای فراهم کردن امکانات اقامتی و رستوران‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تأمین وسایل حمل‌ونقل عمومی، مصرف انرژی و آلودگی ایجاد شده توسط وسایل حمل‌ونقل، همگی عوامل تهدید محیط زیست هستند. سفرهای گروهی به برخی مناطق نیز موجب افزایش فشار و آسیب به منطقه می‌شود.

 اما، گردشگری ورزشی با همه این تأثیرات مثبت و منفی بدون شک منافعی نیز به دنبال دارد. با رشد گردشگری ورزشی، ورزش‌ها به یک منبع سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری تبدیل می‌شوند. ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رستوران‌ها و هتل‌های پر از مسافر، رشد اقتصادی را در پی دارد.

فرصتی برای معرفی شهر یا کشور و ارائه‌ تصویر مثبتی از جامعه فراهم می‌شود. سبب افزایش امکانات به خصوص امکانات ورزشی می‌شود. فرصت‌هایی برای تفریح و سرگرمی جوانان فراهم می‌شود. زیرساخت‌های جدید را توسعه می‌دهد. موجب رشد و توسعه در بخش‌های دیگر صنعت گردشگری منطقه می‌شود.

قابلیت‌های سازمانی و بهره‌برداری از بازار را افزایش می‌دهد. منابع مالی مورد نیاز برای ایجاد امکانات جدید ورزشی را فراهم می‌کند. حمایت جامعه از ورزش و رویدادهای ورزشی را افزایش می‌دهد. در این یادداشت با تعریف گردشگری ورزشی و اثرات آن بر اقتصاد و فرهنگ جامعه آشنا شدیم. در ادامه‌ مجموعه مقالات و یادداشت‌های گردشگری ورزشی، به گوشه و کنار این گیتی سفر می‌کنیم و شما را با جنبه‌های گوناگون این بخش پرسود صنعت گردشگری در جهان بیشتر آشنا می‌سازیم.

منبع:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *