آبشارهای طبس

آبشارهای پلکانی طبس ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: کال و آبشارهای تفتو شهرستان طبس خراسان جنوبی در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شدند.

حسن رمضانی، امروز سه شنبه ۷ بهمن به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: کال و آبشارهای تفتو در ۳۵ کیلومتری شهر طبس، ۵ کیلومتری روستای اصفهک، در دره‌ای منتهی به پایین دست سدکریت و در رشته کوه شتری در شرق ایران واقع است.

وی با بیان اینکه جریان دائمی آب در کال تفتو، باعث ایجاد اشکال فرسایشی زیبایی در دیواره رودخانه شده است، افزود: وجود چاله‌های بزرگ پرآب همراه با پوشش گیاهی زیبا در مسیر رودخانه به همراه اکوسیستم خاص آن در کنار جاذبه‌های زمین شناسی و طبیعی، باعث خلق محیطی جذاب برای گردشگران شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: آبشارهای طبس به صورت پلکانی و نزدیک به هم واقع شده‌اند و تنوع پوشش گیاهی و جانوری در کال و آبشارها به جذابیت منطقه افزوده است.

رمضانی با بیان اینکه این اثر ارزشمند ملی از جنبه های مختلف خصوصاً دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و گیاهی بسیار با اهمیت است، یادآور شد: مهم‌ترین اقدام پس از ثبت یک اثر، حفاظت و نگهداری آن است.

وی یادآور شد:  از آنجایی که این اثر شاخص جزء میراث ارزشمند استان است؛ باید همه نهادها و مردم در جهت تحقق حفاظات این امر مهم بکوشند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

کال جنی _دره ی ناشناسی در دل طبس

باغ گلشن طبس

با باغ گلشن طبس آشنا شویم

کاروانسرایی با عمر ۲۰۰ سال در طبس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *