انتشار سفرنامه مثبت از ایران در قلب انگلستان

انتشار سفرنامه مثبت از ایران در قلب انگلستان

نائب رییس انجمن صنفی راهنمایان تور استان یزد از انتشار کتاب سفرنامه ایران توسط زوج انگلیسی با دیدگاه‌هایی مثبتی در مورد ایران و یزد در یکی از معتبرترین انتشاراتی‌های لندن خبر داد و آن را بسیار ارزشمند خواند.

«سید داوود دهقانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از انتشار کتابی در مورد ایران توسط یک زوج انگلیسی خبر داد و اظهار کرد: این زوج در سال ۲۰۱۶ میلادی سفر ۲۳ روزه خود به ایران شامل مقاصد تهران، کاشان، اصفهان، یزد و شیراز را آغاز کردند.

وی با بیان این که این زوج صاحب انتشاراتی معتبر در لندن هستند، با توجه به تصمیم آنها برای انتشارنامه سفرنامه خود به ایران بعد از سفرشان و به شرط این که سفر خوبی را تجربه کنند، دریافتم که تور حساس‌تری را برای آنها در پیش دارم.

دهقانی که از سال ۸۶ فعالیت خود به عنوان راهنمای گردشگری آغاز کرده است، به اهمیت تاثیرگذاری این تور در سرنوشت کشورش اشاره کرد و گفت: با دقت بیشتری جاذبه‌ها و فرهنگ ایران را به آن‌ها نشان دادم و از آنجایی که این زوج عکاس هم بودند، تصاویر زیبایی را از ایران تهیه می‌کردند.

این فعال گردشگری با بیان این که پس از سفرشان کتاب سفرنامه «ایران» منتشر شد، گفت: آن‌ها یک نسخه از این کتاب انگلیسی را برای من فرستادند و در سایت‌های معتبر دنیا نیز برای عرضه و فروش تبلیغ کردند.

وی در مورد محتوای این کتاب انگلیسی زبان، خاطرنشان کرد: «اندی جانسون» و «کارن جانسون» نویسندگان این کتاب، برنامه‌های گشت روزانه خود را به صورت سفرنامه نوشته و علاوه بر آن در بخش‌هایی از کتاب در مورد جاذبه‌ها، فرهنگ و آیین‌ها نوشته‌اند.

انتشار سفرنامه‌ مثبت از ایران در قلب انگلستان

وی از حضور این زوج انگلیسی در مراسم‌های مذهبی کشورمان خبر داد و گفت: آن‌ها در آخرین روزهای سفرشان توانستند در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در کشورمان حضور پیدا کنند و بخشی از محتوای این کتاب را به معرفی مراسم تعزیه و مراسم‌های مختلف مذهبی در ایران اختصاص دادند.

دهقانی ادامه داد: آن‌ها از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کشور مانند عشایر که در مسیر استان فارس بودند نیز در این کتاب توضیحاتی را ارائه داده‌اند.

این مسئول و فعال گردشگری در رابطه با محتوای یزد در این کتاب هم تصریح کرد: اندی و کارن که همچنان نیز پیگیر مسائل کشور ایران هستند و دوستان خود را نیز برای دیدن از ایران فرستاده‌اند، در بخشی از کتاب خود به همزیستی ادیان مختلف شامل زرتشیان، مسلمانان و کلیمیان نیز پرداخته و تصاویری را از بخش‌های مختلف یزد مانند آتشکده، دخمه و کبوترخانه میبد در کتاب خود به کار منتشر کرده‎اند.

انتشار سفرنامه‌ مثبت از ایران در قلب انگلستان

نائب رییس انجمن صنفی راهنمایان تور استان یزد، انتشارات کتاب این زوج انگلیسی را «لوگاستون پرس» و از معتبرترین انتشارات لندن عنوان کرد و گفت: شاید اگر یک انتشارات در لندن قصد نوشتن در مورد ایران را داشت، نمی‌توانست به راحتی در این راستا اقدام کند اما تاثیرگذاری گردشگری به خصوص راهنمایان این صنعت به اندازه‌ای است که می‌تواند با کمترین هزینه‌ها وبیشترین اثرگذاری‌ها در معرفی قوی ایران موثر باشد.

دهقانی در پایان انتشار کتابی با دیدگاه های مثبت در مورد ایران را در دل شهری مانند لندن که تبلیغات سوئ علیه کشورمان در آن حاکم است را بسیار ارزشمند خواند.

مرتبط:

نقش سفرنامه در صنعت گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *