دراک

سفرنامه دیواره حسین آباد ( دراک ) فنی

تاریخ : ۱۳۶۹/۱۰/۲۸

پس از جمع شدن  در سر قرار همیشگی چهار راه پارامونت در ساعت ۶:۳۰ به سمت فلکه قصر الدشت و معالی آباد حرکت کردیم.  حدود ساعت  ۷:۰۰ بود که به انتهای معالی آباد رسیدیم. در این برنامه یکی از دوستان مینی بوس آورده بود و با آن به انتهای جاده خاکی که به سمت دیواره می رفت حرکت کردیم. دیواره دقیقا از جاده معالی آباد پیداست به صورت کتیبه ای گرد مانند که در سمت چپ دره قرار گرفته است. پس از صرف صبحانه به دو نفر از اعضا گفته شد که مسیری برای صعود پیدا کنند و در آنجا طناب و کارگاه را آماده کرده  تا بقیه ی افرادرا بیاوریم پای آن.

پس از جمع شدن بچه ها در اطراف من ، طریقه صعود و گره های کوهنوردی را به صورت کلاس به بچه ها آموزش دادیم  و پس از تمرین و گفتن مسائلی در رابطه با صعود دیواره به سمت دیواره حرکت کردیم. دیواره را با یک صعود آغاز کرده  و سپس به وسیله فرود خودکار و هشت به پای پله های نردبانی حرکت می کردند و سپس از پله ها بالا می آمدند و دوباره فرود می رفتند. در پایان که همگی کار کردند از دیواره به سمت پائین با فرود هشت به پائین آمدند و پس از جمع کردن کارگاه در ساعت ۱۴:۰۰ به سمت پائین و محل خوردن صبحانه حرکت کردیم و پس از صرف نهار و چایی در ساعت ۱۶:۰۰ به سمت ماشین رفته و به سمت شیراز رفتیم و اتمام برنامه.

اعضای شرکت کننده در این برنامه ۸ نفر بودند.