زرگرمحله

با سفر به زرگرمحله از هوای پاک لذت ببرید!

زرگرمحله یکی از شهرهای استان مازندران ایران است. این شهر یکی از شهرهای هفت گانه و مرکز بخش لاله‌آباد شهرستان بابل است که از شمال به بابلسر ۲۰کیلومتر ، از جنوب به بند پی غربی ۲۰کیلومتر از غرب به آمل ۱۵ کیلومتر و از شرق به بابل ۸ کیلومتر فاصله  دارد.

این شهر دارای ۲۲۲ هکتار در محدوده شهری می باشد. زرگرمحله در سال ۱۳۷۹ براساس بخشنامه هیئت وزیران به عنوان شهر معرفی و در سال ۱۳۸۳ شهرداری در آن تاسیس گردید. این شهر از سال ۱۳۸۹ با الحاق پنج روستای تجنک ، خلیل کلا ، طغان ، آردکلا و کارون و با جمعیت حدود ۴۰۰۰ نفر به کار خود ادامه می دهد،شغل اصلی مردم منطقه کشاورزی ( برنج کاری) است.

زرگرمحله

تعریض فاز اول جاده ۲۵ متری زرگرمحله و بلوارسازی محور زرگرمحله به دریاکنار در سال ۱۳۸۵ خورشیدی انجام شد. یکی از علمای شیعه، آیت‌الله شیخ محمد بن کرمعلی زرگرمحله‌ای بارفروشی، از این شهر است.

در سال‌ ۱۳۳۱ قمری‌/۱۲۹۱ خورشیدی ‌ دبستانی به نام دبستان‌ پسرانه‌ بارفروش‌ در زرگرمحله‌ تاسیس‌ شد. مدیریت‌ آن‌ با آقا حسن‌ بادکوبه‌ای‌ و نظامت‌ آن‌ با آقاسیدهاشم‌ معلم‌ بود. با آغاز جنگ اول جهانی و درگیری روسیه این دبستان نیز در سال‌ ۱۳۳۵ قمری‌/۱۲۹۵ خورشیدی‌ تعطیل‌ شد.

زرگرمحله

لوازم ضروری
کفش مناسب کوهپیمایی، کوله پشتی یک روزه، لباس مناسب فصل، ظروف شخصی(بشقاب٬ قاشق٬ چنگال٬ کارد٬ لیوان)، بطری آب، کرم ضد آفتاب، عینک و کلاه، کارت شناسایی، یک وعده غذای قابل حمل در کوله (سبک و پرانرژی).

مرتبط:

با جاذبه های گردشگری بابلسر آشنا شوید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *