نکات ضروری قبل از سفر

نکات ضروری قبل از سفر

یکی از خاطره انگیزترین تجربه های زندگی هر شخصی، سفر است. سفر می تواند بسیار لذت بخش باشد اما گاهی فراموش کردن یک یا چند نکته، می تواند از لذت سفر بکاهد. پس برای افزایش لذت سفر بهتر است قبل از آن به مواردی توجه کنید. با این وجود هر مسافری نیازمند به یک راهنمای سفر است که تمامی این موارد را به او گوشزد کند. ما هم در این بخش قصد داریم این نقش را ایفا کنیم و نکات ضروری قبل از سفر را به شما یادآوری کنیم.

انواع کلاس های پروازی را بشناسید

اولین و مهم ترین گام برای شروع یک سفر، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما است. با توجه به قوانین سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی صندلی های هواپیما دارای رده و کلاس پروازی مختلفی هستند که قیمت هر کدام برای مسافران بسته به انتخاب آن ها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال کلاس اقتصادی که با نام پرواز استاندارد هم شناخته می شود از رایج ترین نوع بلیط است که اکثر مسافران از این نوع کلاس استفاده می کنند که خدمات خاصی در این نوع کلاس ارائه نمی شود. صندلی ها در این کلاس معمولی است و فاصله صندلی ها کم است البته ارائه خدمات این کلاس در شرکت ها متفاوت است و بعضی ها خدماتی مانند غذا، تماشا فیلم و … را نیز به مسافر در این کلاس ارائه می دهند. شما باتوجه به بودجه و طول سفرتان می توانید کلاس پروازی مورد نظر را خریداری نمایید.

بلیط هواپیما-بلیت هواپیما

 

استعلام ممنوع الخروجی را فراموش نکنید

نکته بسیار مهمی که قبل از رزرو بلیط هواپیما و هتل باید در نظر داشته باشید استعلام ممنوع الخروجی است زیرا افرادی که ممنوع الخروج می شوند تا قبل از سفر خارجی خود از این موضوع آگاه نیستند و هیچ ابلاغیه ای به افراد برای این موضوع صادر نمی شود و تنها اشخاص زمان خروج از کشور مطلع می شوند که اجازه خروج از کشور را ندارند. اگر شما یک سفر کاری مهم داشته باشید یا برای تفریح و گشت و گذار بخواهید از کشور خارج شوید فرقی ندارد، باز هم اتفاق خوبی قبل از سفر نیست و باید قبل از برنامه ریزی برای هر سفری این موضوع را چک کنید. یکی از آسان ترین راه ها برای اطلاع از ممنوع الخروجی استعلام از طریق اینترنت می باشد. چنانچه مسافر تورهای خارجی آژانس مسافرتی مهرپرواز هستید، می توانید برای استعلام ممنوع الخروجی خود به سایت exitban.ssaa.ir مراجعه نمایید.

چک لیستی از وسایلی که در سفر نیاز پیدا خواهید کرد تهیه کنید

بعد از این نکات، وسایل مورد نیاز برای سفر را در نظر داشته باشید. لوازم بهداشتی، پاسپورت، مدارک قانونی یا ویزا و پول مهم ترین مواردی هستند که باید حتما حواستان به آن ها باشد. همچنین به همراه داشتن داروهای ضروری هم بخشی از واجبات سفر است اما نسبت به داروهای ممنوع در سفرهای خارجی دقت کافی را داشته باشید. مثلا در كشورهای اندونزی، ژاپن و امارات متحده عربي داروهاي كدئين، پزودوافدرين نظير قرص‌هاي سرماخوردگي و آنفولانزا، مرفين و دگزامفتامين، در ليست داروهاي ممنوعه اين كشور ها قرار دارند. در تايلند، كانادا و ويتنام گردشگران ملزم به ارائه مجوز يا نامه كتبي از پزشك معالج خود براي حمل و دز مصرفي دارو هاي خود هستند در غير اين صورت مشمول جريمه هاي سنگين می شوند. پس پیشنهاد می شود قبل از سفر نكات و قوانين خاص كشور ها را مطالعه كنيد.

نکات ضروری قبل از سفر

 

اپلیکیشن های سفر را نصب کنید

TRAVEFY، SPLITTR و PRAVA 3 مورد از بهترین اپلیکیشن های کاربردی سفر هستند که ترجیحا قبل از اینکه مسافرت خود را آغاز کنید بهتر است آن ها را نصب کنید. مطمئنا این اپلیکیشن ها جهت راحتی سفر به شما کمک می کنند.

می توانید از گوگل ترنسلیت در سفر استفاده کنید

گوگل ترنسلیت یکی از ابزارهایی است که اگر با مشکلات زبان مواجه شدید می توانید از آن استفاده نمایید. در این مورد حتی می توانید از قابلیت ترجمه آفلاین اپلیکیشن گوگل ترنسلیت بهره مند شوید پس کافی است که زبان مورد نظرتان را در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت دانلود کنید و بعد بدون دسترسی به اینترنت، با استفاده از اسکنر دوربین و یا با استفاده از تایپ کردن، ترجمه عبارت مورد نظرتان را ببینید.

blank

حواستان به قوانین بار مسافر باشد

حمل بار به اندازه ۲۰ کیلوگرم برای مسافران پروازهای داخلی و ۳۰ کیلوگرم برای مسافران پرواز های خارجی هزینه ای ندارد. اما اگر وزن بارتان بیشتر از این مقدار باشد به ازای هرکیلو، اضافه بار گرفته می شود. البته توجه داشته باشید که این هزینه باتوجه به ایرلاین مورد نظر، فصلی که قصد سفر دارید، مسیر و کلاس پروازی می تواند متغیر باشد. دقت کنید که اگر در کشور مقصد نیز قصد انجام پرواز داخلی داشتید حتما به قوانین بار آن جا توجه داشته باشید.

عوارض خروج از کشور را در نظر داشته باشید

عوارض خروج ، نوعی هزینه است که تحت نام های متفاوت، توسط یک کشور زمانی که یک فرد در حال خروج از کشور است، از او اخذ می شود. مبلغ عوارض خروج از کشور از طریق مرزهای هوایی زمینی و دریایی باتوجه به تعداد سفرها متفاوت است. در سال ۱۳۹۹ هزینه خروج از کشور برای بار اول ۲۴۶۰۰۰۰، برای دفعه دوم ۳۹۶۰۰۰۰ و برای دفعه سوم ۵۲۸۰۰۰۰ ریال می باشد.

مرتبط:

چگونه در دوران کرونا با قطار سفر کنیم؟

محدودیت‌های پزشکی برای سفر هوایی چیست؟

چگونه در سفر غذاهای ارزان قیمت پیدا کنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *