دبی

کویر دبی، نگین خاورمیانه

دبی، یکی از شهر های مهم گردشگری و تجاری در امارات است،که در نزدیکی ایران واقع شده.به دلیل شرایط جوی حاکم بر این شهر، فصل پاییزو زمستان بهترین فصول برای سفربه این شهر محسوب می شوند.کویر نوردی در دبی یکی از جاذبه های اصلی این شهر به حساب می اید.کویر دبی واقع شده در صحرای بزرگ دبی است، که گردشگران و طبیعتگردان زیادی را با سکوت خود فرامی خواند.

به دلیل شرایط محیطی و جوی شهر دبی سفر در پاییز و زمستان دلچسب تر است.با توجه به شرایط ذکر شده، بازدید از کویر در سه شیفت صبح، عصر، شب، مناسب تر است.

تفریحات هیجان انگیز در کویر دبی
*-ماشین سواری بر روی تپه های ماسه ای – سند بوردینگ – موتور سواری(موتورهای چهار چرخ ساحلی) -شن اسکی – شتر سواری – سافاری – رصد ستارگان و اجرام آسمانی در خفتگی شب – عکاسی از مناظر زیبای کویر (طلوع و غروب آفتاب) و… از تفریحات مجذوب کننده ی کویراست، که به توضیح چند مورد میپردازیم.

سافاری
به معنای رانندگی با سرعت بالا بر روی رمل های شنی و تپه های ماسه ای است، که از هیجان زیادی برخوردار است و آدرنالین زیادی ترشح میکند.معمولا از ماشین های شاسی بلند استفاده میشود (لنکروز) و جزو جذابترین و پر طرفدار ترین تفریح ها در این کویربی انتها است.

شتر سواری
دارای محبوبیت زیادی بین گردشگران در این منطقه است.تفریحی سنتی که یادگاری از دوران بادیه نشینی اعراب در دیرباز است.لذت شتر سواری به سمت افق بی کران در دل کویر واقعا دلپذیر و وصف ناپذیر است.

موتور سواری
از دیگر تفریحات هیجان انگیز و دلپذیر در کویر دبی، که ادرنالین زیادی ترشح میکند موتور سواری (موتورهای چهار چرخ) است.بالا و پایین پریدن از روی تپه های شنی و رمل های ماسه ی با سرعت بالا بسیار هیجان انگیز و دل چسب است.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا خدماتی چون:سرو شام و میان وعده در رستوران های صحرایی و سنتی،نشستن به تماشای اجرا ها و رقص های عربی، سرو انواع نوشیدنی های گرم و سرد، سرو قلیان، طراحی حنا روی دست، از دیگر تفریحات و سرگرمی ها در این کویر پر جاذبه است.

تورهای کویرنوردی در دبی
با توجه با این که شما می توانید خودتان تنها به کویر پا بگذارید و با اجاره یک ماشین بتوانید آفرود انجام دهید، عکاسی کنید و از سفر خود لذت ببرید؛ اما برای کسانی که آنچنان با کویر دبی آشنا نیستند به شدت پیشنهاد می شود که در تورهای کویرنوردی دبی شرکت کنند و به همراه آن ها از هتل خود به سمت کویر دبی بروند. تورهای کویر نوردی دبی عمدتا به سه صورت صبح، عصر و شب برگزار می‌شوند و در تفریحاتی مثل سواری بر روی رمل‌ها، موتور سواری و شتر سواری با یکدیگر مشترک اند.

منبع:تاریخ ما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *