سفرنامه سد درودزن

تاریخ:  ۱۳۷۲/۰۸/۱۴

طبق روال  گذشته پس از جمع شدن در جلوی اداره جهانگردی همگی پس از ۳۵ دقیقه تاخیر اتوبوس،  به سمت دروازه قرآن حرکت کردیم. پس از گذشتن از باجگاه و رسیدن به پل خان به سمت جاده پتروشیمی حرکت کردیم؛ هوا بسیار خوب بود. پس از رسیدن به جلوی سد وارد محوطه سد شده و در ادامه مسیر به بالای سد و محل اطراق رسیدیم. بعد از پیاده شدن و پیدا کردن محل مناسب به سراغ صبحانه رفته و سپس با هماهنگی  برادر ابریشمی و مهندس حکیم الهی مسئولین سد برای بازدید از تاسیسات سد به راه افتادیم.

دریاچه بسیار زیبا و قابل دیدن بود؛  پس از بازدید در اطراف دریاچه و اطراف سد به سراغ مکان اطراق آمدیم و بساط  نهار را برپا کردیم. پس از صرف نهار و استراحت در ساعت  ۱۵:۰۰ سوار ماشین شده و به سمت جاده کامفیروز رهسپار شدیم. بعد از حدود دوکیلومتر از مسیر برگشت را که طی کردیم، به ساختمان نیمه تمامی رسیدیم که به سمت چپ  و کامفیروز تغییر مسیر داده  و پس از وارد شدن به مسیر جاده کامفیروز و گذشتن از دو- سه روستا به دو راهی دیگری رسیدیم که به سمت بالا بصورت شیب زیاد حرکت می کرد و یکی از راه ها در مسیر پائین و به سمت روستاهای حوالی می رفت و ما با ادامه مسیر حرکت سمت چپ به طرف کامفیروز حرکت کردیم.

پس از گذشتن از شیب در اطراف دریاچه در ساعت ۱۶:۰۰ مکان های مناسبی جهت اطراق و ماهی گیری بود که یکی از آنها را انتخاب کردیم و پس از پیاده شدن در اطراف دریاچه زمانی را وقت گذرانیده و پس از مدتی استراحت همگی سوار اتوبوس شده و به سمت شیراز حرکت کردیم و در ساعت ۱۸:۳۰ بود که به جلوی اداره جهانگردی رسیدیم.

مرتبط:

سفرنامه چشمه حاج محراب بمو

سفرنامه تنگ سرخ یاسوج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *